30 بهمن 1396 - 11:12
شناسه خبر: 6823
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
وقتی استارت آپ ها به کمک کشاورزی می آیند
از بین بردن خشکسالی و آفت به روش نوین
پایگاه خبری اتاق تهران
کشورهایی آفریقایی با هم سالانه 35 میلیارد دلار صرف غذا می کند. اما حالا استارت آپی در کیپ تاون در حال تلاش برای کاهش هزینه ها با توسعه هواپیماهای هوشمند بدون سرنشین است تا به کشاورزان برای افزایش برداشت کمک کند. سی ان ان مانی گزارشی درباره این پهباد و استارت آپ جدید کشاورزی منتشر کرده است.
طبق این گزارش، حدود 60 درصد آفریقایی ها در مناطق روستایی زندگی می کنند و زندگی آنها به شدت به کشاورزی وابسته است. حالا بانک توسعه آفریقا قصد دارد برای ده سال آینده 24 میلیارد دلار برای دگرگونی در کشاورزی سرمایه گذاری کند.
این بانک می گوید افزایش بهره وری، بهبود دسترسی به ابزارهای مدرن و اطلاعات مدیریت زمین اقداماتی اساسی و حیاتی است. این استارت آپ جدید که توسط جیمز پترسون تاسیس شده، امیدوار است با استفاده از هوش مصنوعی برخی از مشکلات مطرح شده در کشاورزی را حل کند.
پترسون در مزرعه میوه در نزدیکی کیپ تاون بزرگ شده و فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی است. او در سال 2014 ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را در گاراژش آغاز کرد.
ماموریت آنها چیست؟ آنها می خواهند نظارت بر کشاورزی با هدف بهینه سازی عملکرد محصول و کاهش هزینه ها را انجام دهند. Aerobotics وعده داده است که میزان تولید را تا 10 درصد افزایش دهد.
آنها با استفاده از رایانه ها به اطلاعات دست پیدا می کنند تصاویر ماهواره ای را تفسیر می کنند. به این ترتیب هم در مرحله بعدی اطلاعات پیش بینی شده ای درباره سلامت محصول ارائه می دهند. نتایج در Aeroview، برنامه شرکت نمایش داده می شود.
فیلم های ماهواره ای برای برنامه های مدت بلند استفاده می شود، اما این در حالی است که هواپیماهای بدون سرنشین این استارت آپ در طول فصل در نقاط مختلف پرواز می کنند و اطلاعات دقیق تری را به دست می آورند.
Aeroview اطلاعات دریافت شده را برای کشاورزی تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص شود کدام مناطق با مشکل مواجه هستند. این استارت آپ همچنین می تواند مشکلات ناشی از بیماری، آفت، کمبود آب یا مواد مغذی را هم تشخیص دهد.
این استارت آپ در حال حاضر در 11 کشور از جمله امریکا، روسیه، بریتانیا با حدود 200 مشتری در سراسر جهان (حدود 85 درصد آنها در آفریقا جنوبی قرار دارند) فعالیت می کند. آنها قصد دارند به سرعت تیم تجاری و نرم افزاری خود را گسترش دهند.
Aerobotics تلاش می کند تا تکنولوژی خود را بهبود بخشد تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند.