29 تیر 1395 - 11:25 شناسه خبر: 4469 نسخه چاپی

بی‌مقدار، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم تاکید کرد

ضرورت تاسیس شرکت‌های بازاریابی تخصصی صادراتی در صنایع غذایی و کشاورزی

ضرورت تاسیس شرکت‌های بازاریابی تخصصی صادراتی در صنایع غذایی و کشاورزی بی‌مقدار، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم تاکید کرد
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند حمایت دولت و صداو سیما است،گفت:صادرات بهینه محصولات کشاورزی نیازم ...

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند حمایت دولت و صداو سیما است،گفت:صادرات بهینه محصولات کشاورزی نیازمند همکاری تولیدکننده،تجار و دولت است و ضرروی است شرکت‌های بازاریابی تخصصی صادراتی در صنایع غذایی و کشاورزی بدین منظور تاسیس شود.

به گزارش مهر، شهاب الدین بی مقدار درباره صادرات محصولات کشاورزی،گفت: باید شرکت های بزرگ بازاریابی توسط  بخش خصوصی تاسیس شوند؛ بنابراین دولت،تاجران و تولیدکنندگان بطور واقع بینانه مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانیم  از منظر اقتصادی با یک برنامه ریزی اصولی حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در زمینه کشاورزی برنامه ریزی منظم نداریم،افزود:  توسعه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و کشورهای CIS ( کشورهای مستقل مشترک المنافع ) از جمله آذربایجان ،ارمنستان می توانند  برای اقتصاد کشاورزی ما  مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند تبلیغات و حمایت های صداو سیما است،یادآورشد:با ایجاد تشکل بزرگ صادراتی  می توان در صادرات کالای ایرانی به خارج از کشور عملکرد مناسبی داشته باشیم.

وی،تصریح کرد:برای صادرات محصولات ایرانی درصنف های مختلف باید شرکت های بازاریابی تخصصی ایجاد کرد و دراین راستا تاجران باید با ایجاد تشکل های دریک راستا حرکت کنند تا بتوانیم با نرخ رقابتی محصولات کشاورزی و دیگر کالاهای  ایرانی را به نحو مطلوب صادرکنیم.

بی مقدار،افزود: صادرات محصولات کشاورزی نیازمند همکاری تولیدکننده،تجار  و دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات  ما درکشور این  است که ما بازرگانی و گردشگردی  را صنعت  نمی دانیم،یادآورشد:برای استفاده بهینه  از فرصت های اقتصادی  باید قبل از حادث شدن  فرصت برنامه ریزی کلی داشته باشیم؛بطور مثال برا ی  استفاده بهینه از فرصت  اقتصادی بازار روسیه باید قبل  از فراهم شدن فرصت ما بسترهای برنامه ریزی صادراتی را مهیا کنیم.