28 آذر 1394 - 9:55 شناسه خبر: 3577 نسخه چاپی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق از تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی به روسیه می گوید:

نباید عملکردمان منجر به بی اعتمادی روس ها شود

نباید عملکردمان منجر به بی اعتمادی روس ها شود رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق از تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی به روسیه می گوید:
با توجه به نیاز انبوه بازار روسیه به محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، بازرگانان و تولیدکنندگان کشور باید با محصولات با کیفیت جای رقیبی سرسخت همچون ترکیه ...

با توجه به نیاز انبوه بازار روسیه به محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، بازرگانان و تولیدکنندگان کشور باید با محصولات با کیفیت جای رقیبی سرسخت همچون ترکیه را پر کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و به نقل از موج ، کاوه زرگران درباره آینده تجارت با روسیه و نیاز آنها به محصولات کشاورزی گفت: با توجه به نیاز بازار روسیه در سال جاری میلادی و واردات یک میلیارد و پانصد میلیون یورویی کالاهای غذایی از ترکیه، ایران می تواند در راستای کنش سیاسی این دو کشور، به بازار روسیه ورود کند.

وی ادامه داد: باید تمرکز دولت مردان و فعالان بخش خصوصی بر شناخت و ورود به بازار روسیه باشد تا بتوانیم این کمبود در بازار همسایه شمالی کشور را پوشش دهیم و گامی مهم را در دوران پساتحریم، برای رشد اقتصادی کشور برداریم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشکیل کارگروهی در همین راستا، اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت جهاد و اتاق بازرگانی و تشکل های این صنعت، باید ظرفیت های بازار روسیه شناسایی و برای ورود به این بازار با برنامه ای استراتژیک ورود پیدا کنیم.

زرگران با اشاره به عدم صادرات محصولات کشاورزی بی کیفیت به روسیه، تصریح کرد: طی سال های گذشته بعضی از صادرکنندگان اقدام به صادرات محصولات غیراستاندارد به روسیه داشتند که این عملکرد آنها، منجر به بی اعتمادی بازار محصولات کشاورزی و صنایع غذایی روس ها، به صادرکنندگان ایرانی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه ارسال کالاهای بی کیفیت منجر به از دست رفتن بسیاری از بازارهای صادراتی شده است که این بی اعتمادی نهایتا به نام و اقتصاد کشور آسیب های جدی می رساند.