26 آبان 1394 - 16:5
شناسه خبر: 3414
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
رئیس کارگروه صنایع غذایی اتاق ایران :
چرایی تشکیل کارگروههای کمیسیون کشاورزی
کارگروه صنایع غذایی، یکی از ارکان کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی ایران به شمار می رود .
به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ، علی شریعتی رئیس کارگروه صنایع غذایی اتاق ایران اظهار کرد: در دوره هفتم هیئت نمایندگان ، در کمیسیون بدلیل اهمیت صنعت غذا یک کارگروه ویژه برای ذیل کمیسیون تشکیل شده بود که مشخصاً بحث های صنعت غذا را پیگیری می کرد . در دوره هشتم ، در بازبینی که در ارکان کمیسیون صورت گرفت مصوب گردید که در این دوره سه کارگروه صنایع غذایی و زنجیره کشاورزی و دام و طیور و آبزیان را داشته باشیم که این امر امکان پذیر شد .این تصمیم نشان از این است که اعضای کمیسیون به خصوص هیئت رئیسه بر آن شدند تا کمیسیون این دوره در حوزه های کشاورزی ، دام و طیور موثرتر و کارآتر باشد .
وی افزود: نکته قابل ذکر این است که با توجه به اینکه کمیسیون ها و تناوب تشکیل آنها به صورت ماهیانه می باشد و حجم موضوعات در حوزه های تخصصی بسیار زیاد است، لذا چرایی تشکیل کارگروهها بحث تولید محتوا در دریافت و تهیه و بررسی گزارشات ادواری ، شناسایی چالش ها ، پیگیری قوانین ، تصمیمات و اقدامات اجرایی و نهایتاً پیشنهاد و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب می باشد . این موارد وظایفی است که در کارگروهها به آن پرداخته می شود که با توجه به زمان محدود کمیسیون و تشکیل جلسات و گردهمایی اعضاء از سراسر ایران لزوم کارشناسی موضوعات از قبل برای ارائه سریع و دقیق طرح ها در کمیسیون را ضرورت می بخشد .
رئیس کارگروه صنایع غذایی اتاق ایران در ارتباط با عضویت اعضاء در کمیسیون عنوان کرد : نکته دیگر این است که در کمیسیون طبق قوانین اتاق بازرگانی محدودیت عضویت حداکثر 33 نفر از اعضای هیئت نمایندگان را داریم که در دوره هشتم علاوه بر اینکه تعداد کمیسیون ها به نسبت دوره قبل افزایش پیدا کرد اما کمیسیون کشاورزی جزو کمیسیون هایی بود که متقاضیان آن بیشتر از ظرفیت و سهمیه بودند . لذا با توجه به این محدودیت تعدادی از اعضاء نتوانستند در کمیسیون کشاورزی عضو شوند و عضو کمیسیون های دیگر اتاق شدند ، در واقع این کارگروهها محلی است که اعضای محترم هیئت نمایندگان و مدیران کمیسیونهای مرتبط سایر اتاق های ایران نیز می توانند فارغ از محدودیتهای یاد شده عضو شوند .
وی در ادامه گفت : یک طیف دیگر از مخاطبین این کارگروهها ، اتحادیه های بزرگی هستند که تحت نظارت اتاق بازرگانی نیستند و یا اگر هم هستند سهمیه در هیئت نمایندگان ندارند، که بر این اساس جذب این اتحادیه ها نیز در کارگروه مقدور می باشد . ضمن اینکه امکان این وجود دارد که از تجارب یکسری از برندهای ملی که سهم ارزشی بسزایی در حوزه خود دارند نیز استفاد کرد .
شریعتی در پایان افزود : در کارگروه به طور مشخص به دنبال سقفی هستیم که تمام دلسوزان و صاحبنظران و دست اندرکاران صنعت غذا جمع گردند و در این راستا بتوانیم به تولید محتوا برسیم و زمانی رسالت خود را انجام داده ایم که بتوانیم برون داد های ملموس در صنعت غذا داشته باشیم و یا در تدوین و اجرای قوانین فعلی تاثیرگذار باشیم .