06 خرداد 1394 - 21:59 شناسه خبر: 2866 نسخه چاپی

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

صادرات با هماهنگی تشکل های معتبر صنعت غذا باشد

صادرات با هماهنگی تشکل های معتبر صنعت غذا باشد رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به توانایی صنایع غذایی ایران و ارزآروی بالای این صنعت گفت: بهتر است برای جلوگیری از صادرات محصولات بی کیفیت غ ...

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به توانایی صنایع غذایی ایران و ارزآروی بالای این صنعت گفت: بهتر است برای جلوگیری از صادرات محصولات بی کیفیت غذایی به کشورهای همسایه، صادرات به این بازارها با هماهنگی با تشکل های معتبر صنعت غذا صورت گیرد.

علی هادی زاده معلم، امروز (چهارشنبه ششم خرداد) در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی و ماشین آلات وابسته که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار «کانون صنفی انجمن های صنایع غذایی ایران» تاکید کرد: بدون شک صنعت غذا در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد و نمایشگاه «ایران آگروفود» می‌ تواند بازار این صنعت بزرگ و توانمند را گسترش دهد.

وی افزود: کافی است وضعیت صنایع غذایی را با یک دهه پیش مقایسه کنید تا دریابید این صنعت تا چه اندازه رشد کرده و تلاش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در این عرصه، چه زمینه های دیگری را برای رشد بیشتر فراهم کرده است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با انتقاد از صادرات برخی محصولات بی کیفیت توسط تاجران فصلی مناطق مرزی به کشورهای عراق و افغانستان تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از بروز دوباره صادرات محصولات بی کیفیت توسط تاجران بی نام و نشان و زیر سوال بردن عبارت «ساخت ایران» برندسازی و تقویت برندهای موجود است.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است به تشکل های صنفی صنایع غذایی اعتماد کنیم و زمینه ای را فراهم کنیم تا کسی بدون هماهنگی با تشکل های مسئول در این حوزه اقدام به صادرات نکند.

هادی زاده معلم ادامه داد: شاید در وهله اول این یک محدودیت به نظر برسد، اما در دراز مدت به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی خواهد بود و باعث حفظ بازارهای صادراتی و نگاه مثبت بازار کشورهای همسایه به تولیدات کشورمان خواهد انجامید.

وی با اشاره به برندهای ملی صنعت غذا در کشور گفت: امروز می توانیم برای حضور گسترده در بازارهای بین المللی برنامه ریزی کنیم و مطمئن باشیم که صنعت غذا می تواند حضوری کاملا آبرومند در بازارهای هدف صادراتی داشته باشد و جدا از کشورهای منطقه که مدتهاست میزبان کالاهای تولید ایران است، بازارهای دورتر صادراتی را هم هدف بگیریم.

به گفته هادی زاده معلم، برگزاری نمایشگاه هایی مانند «ایران آگروفود» می تواند خرد جمعی که لازمه از بین بردن ایرادات احتمالی و تقویت توامندی هاست را فراهم سازد و باید از برگزاری باشکوه و موفق این گونه نمایشگاه ها استقبال کنیم.