30 اردیبهشت 1394 - 9:39 شناسه خبر: 2839 نسخه چاپی

برندسازی مناسب مهمترین گام در صادرات آب معدنی است

برندسازی مناسب مهمترین گام در صادرات آب معدنی است
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برندسازی مناسب و مهمترین گام در صادرات آب معدنی این استان به دیگر کشورهاست.به گزارش پایگا ...

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برندسازی مناسب و مهمترین گام در صادرات آب معدنی این استان به دیگر کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سید نعیم امامی اظهار داشت: هزینه بالای تولید و حمل و نقل آب معدنی، صادرات این محصول استان را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی، هم اکنون آب معدنی چهارمحال و بختیاری تنها به دو کشور عراق و افغانستان صادر می شود.

وی تصریح کرد: برای رونق صادرات آب معدنی چهارمحال و بختیاری باید هزینه تولید این محصول به خصوص هزینه حمل و نقل آن کاهش یابد که رونق و ایجاد خطوط ریلی از مهمترین راهکارها برای این کار است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ?? طرح استحصال و بسته بندی آب معدنی با ظرفیت اسمی استحصال آب معدنی پنج میلیون و ??? هزار لیتر در استان در حال اجراست.

وی گفت: هشت درصد از واحدهای صنعتی بسته بندی آب معدنی کشور در این استان قرار دارد و ?.? درصد از ظرفیت اسمی تولید آب معدنی کشور نیز متعلق به این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش عمده شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در شرق استان واقع شده و دچار بحران کم آبی است.

امامی گفت: سرشاخه دو رودخانه کارون و زاینده رود در این استان قرار دارد و سهم صنعت از برداشت آب از رودخانه های استان ??? لیتر بر ثانیه است که تاکنون این رقم نیز محقق نشده است.

به گفته وی، طرح انتقال آب بن به بروجن بعنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری، راهکار اصلی رفع مشکل کم آبی واحدهای صنعتی استان است.

 

منبع: مهر