23 دی 1393 - 15:11 شناسه خبر: 1593 نسخه چاپی

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

گوش شنوایی برای خصوصی‌سازی واقعی وجود نداشته است

گوش شنوایی برای خصوصی‌سازی واقعی وجود نداشته است عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بارها در مورد لزوم خصوصی‌سازی واقعی در کشور بحث‌هایی را مطرح کرده‌ایم، ولی گوش شنوایی برای ...

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بارها در مورد لزوم خصوصی‌سازی واقعی در کشور بحث‌هایی را مطرح کرده‌ایم، ولی گوش شنوایی برای این موضوع وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران، محمد مهدی راسخ در یک نشست خبری اظهار داشت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بارها در جلسه با مسئولان دولتی در مورد لزوم اجرای خصوصی‌سازی واقعی بحث‌هایی را مطرح کرده است، اما گوش شنوایی برای این موضوع وجود نداشته است.

وی تأکید کرد: خصوصی‌سازی باید به معنی واقعی صورت گیرد که امیدواریم دولت امید و تدبیر به این موضوع توجه کند.

وی با بیان اینکه طبق آمار و اطلاعات، تنها 13 درصد خصوصی‌سازی انجام شده در کشور واقعی بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی در آینده باید توجه به آزادی اقتصادی و اجرای خصوصی‌سازی واقعی باشد و در این راستا واحدهای دولتی به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.

در این نشست خبری ابراهیم جلیلی، رئیس خانه اقتصاد ایران نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه صادرات محصولات تولید داخل، گفت: تمدید کارت بازرگانی باید به موقع و به راحتی انجام شود، در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان زیان می‌کنند زیرا برای تمدید کارت بازرگانی باید مفاصا حساب مالیاتی، بیمه‌ای و موارد دیگر را به اتاق ارائه کنند.

جمیلی این سؤال را مطرح کرد که مگر اتاق بازرگانی مأمور مفاصا حساب مالیاتی است؟

وی با تأکید بر لزوم حضور افراد موفق در اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی باید آرشیوی از افراد موفق باشد و این موفقیت‌ها، نسل به نسل انتقال یابد.

ابوالفضل روغنی، سخنگوی خانه اقتصاد ایران نیز در این نشست با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اصناف و خانه‌های صنعت و معدن تأثیر زیادی بر افزایش نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی خواهد داشت، گفت: نقاط ضعف و قوت اتاق باید مورد کنکاش قرار گیرد و دلایل تمایل کم مردم به حضور در اتاق بازرگانی ایران مشخص شود.

وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اتاق بازرگانی باید به نقاط تصمیم‌گیری در این مورد وصل شود.

روغنی بر لزوم قانون‌گرا و برنامه‌محور بودن اتاق بازرگانی تأکید کرد و گفت: موضوع تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات باید در اتاق بازرگانی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

منبع: فارس