02 تیر 1400 - 10:25 شناسه خبر: 14224 نسخه چاپی

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

کنسرو ماهی هم گران می‌شود؟

 کنسرو ماهی هم گران می‌شود؟ مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران مطرح کرد:
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: تولیدکنندگان طرفدار افزایش قیمت نیستند. اما شرایط اقتصادی چاره‌ای جز افزایش قیمت نمی‌گذارد.گمانه زنی‌هایی در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی شده است اما به نظر نمی‌رسد قیمت این کالا از قیمت فعلی آن یعنی حدود ۲۹هزار تومان بیشتر شود.

عیسی گلشاهی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسروماهی افزایش می‌یابد یا خیر، به ایسنا گفت؟ گمانه زنی‌هایی در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی شده است ولی آن چیزی که در فروشگاه‌ها شاهد آن هستیم فروش کنسرو ماهی ارزان‌تر از قیمت‌های درج شده بر روی قوطی است.

او ادامه داد: قیمت درج  شده بر روی قوطی کنسروماهی ۱۸۰گرمی با روغن گیاهی ۲۹هزار و ۵۰۰تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از  ۲۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اضافه کرد: اگر قرار باشد قیمت کنسرو ماهی افزایش یابد به نظر می‌رسد در درجه اول فاصله تخفیف‌ها با قیمت درج شده بر روی قوطی‌ها کم شود و اگر این افزایش قیمت کافی نباشد قیمت‌های جت پرینت شده بر روی قوطی افزایش می‌یابد. که البته به نظر نمی‌رسد قیمت این کالا از  حدود ۲۹هزار تومان بیشتر شود.

به گفته او اگر نرخ ارز کاهش  یابد هزینه‌های واردات کم می‌شود و قیمت‌ها افزایشی نخواهد شد.

گلشاهی در پاسخ به اینکه هر قوطی کنسرو ماهی با قیمت ۲۹هزار تومان هم در شرایط فعلی برای مصرف کنندگان گران است و همین امر منجر به حذف آن از سبد غذایی برخی از خانواده شده است و آیا قرار نیست قیمت‌ها کاهش یابد، گفت: این موضوع فقط در مورد کنسرو ماهی نیست و بسیاری از اقلام با افزایش قیمت همراه شده‌اند. از طرفی  اینکه باید کنسرو ماهی به دلیل ارزش غذایی فراوان با قیمت‌های مناسبت تر به دست مردم برسد درست است اما به دلیل افزایش هزینه‌های  مرتبط با تامین ملزومات اولیه تولید، امکان این نیست که با قیمت‌های کمتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

او افزود: تولیدکننده‌ها تمایل دارند قیمت محصولاتشان به گونه‌ای باشد که تعداد بیشتری از آنها به فروش برود. بنابراین تولیدکنندگان طرفدار افزایش قیمت نیستند. اما شرایط اقتصادی چاره‌ای جز افزایش قیمت نمی‌گذارد.