19 مرداد 1399 - 16:37
شناسه خبر: 12038
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
چهارمین رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی
به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هدف از برگزاری رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی شناسایی ظرفیتهای ناشناخته در کشور و همسو نمودن آنها در راستای حل مسائل موجود در حوزه سلامت کشور است.
چهارمین رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود که متقاضیان تا پایان مرداد ماه می توانند طرح های خود را به این ایده بازار ارسال کنند.
مواد اولیه، تولید، بسته بندی، کنترل، فناوریهای دیجیتال، حمل و نقل، مارکتینگ، ماشینآلات و تجهیزات، کاهش هزینه و افزایش بهرهوری، مواد اولیه و ترویج فرهنگ سلامت غذایی از محورهای این ایده بازار است.
انعقاد قرارداد تجاریسازی با فناوری ارتباط با جامعه سرمایهگذاران و بهرهبرداران و حمایتهای معنوی و تسهیل در فرایندها و مجوزها از مزایای این رویداد بشمار می رود.
از طرحهای منتخب در 3 رویداد گذشته، به طرحهای زیر میتوان اشاره کرد:
- قاشق سینرژیک
- کافیباکس
- مکمل غذایی سبز
- شیرین کن طبیعی از گیاه استویا
- پودر عدسک آبی
- دسر نوشیدنی سین بیوتیک بر پایه آب پنیر اسیدی
- شیلین؛ پروتئین شیرینمزه مونلین
- کمپلکس معلق کننده ذرات در نوشیدنی و دوغ
- نمک فانکشنال؛ در مسیر پیشگیری از افزایش فشار خون
- سوش پروبیوتیک لیوفلیزه شده بومی
- پنیر فتای سینبیوتیک با استفاده از بتاگلوکان و بیفیدوباکتریوم
- آفلامتر؛ شناسایی سریع آفلا توکسین
گفتنی است انعقاد قرارداد تجاریسازی با برخی فناوران این رویدادها و ایجاد ارتباط میان فناور و صنعت، از جمله دستاوردهای این رویدادها بوده است.